Egyszerűbb nem is nagyon lehetne
Megnéztük közelről az Audient EVO Start Recording Bundle-t


Amennyiben teljesen kezdőként bele szeretnénk vágni a producerkedésbe, vagy csak szeretnénk egy kényelmesen összeállított szettet a dalszerzői, voiceover vagy podcast feladatokra, egészen sok választásunk van - évek óta elérhető a SteinbergFocusrite és az M-Audio megoldása erre. Ebbe az állóvízbe gázolt bele az Audient az EVO Start Recording Bundle-lel.

A csomag összeállítása szokványos: egy 2 be-/ 2 kimenetes hangkártya, egy nagymembrános kondenzátor mikrofon és egy zárt fejhallgató. Minden ilyen szettből hiányolom a mikrofon állványt, ezt sajnos ebben az esetben is kihagyták - pedig enélkül csaknem lehetetlen megfelelően használni kondenzátor mikrofonokat, az észrevétlen mozdulatok is jól hallható zajként jelennek meg a felvételen.

Az EVO 4 és az EVO 8 volt az a két interfész amivel Audient megalkotta a különálló EVO szériáját. Az elképzelés egyszerű: egy rendkívül egyszerűen kezelhető USB audio interfész, mely alkalmas a legtöbb feladatra, legyen szó zenei munkálatokról, vagy online közvetítésekről.
Az EVO 4 két fizikai be-és kimenettel rendelkezik. Mindkét bemenet kombinált XLR/TRS csatlakozójával képes fogadni vonal-és mikrofon jeleket, természetesen a +48V fantom táp sem hiányozhat. A mikrofon előerősít +58 dB erősítésre képes, ami ugyan nem egy erőmű, de a kevés hangkártyába szerelt preamp tud ennél többet.
Az egyes csatornán ezen túl elérhető egy JFET DI bemenet, mellyel könnyen rögzíthetünk direkt gitárt, basszusgitárt.
A gain szintek beállítása újdonság - természetesen manuálisan is megtehetjük, de a SmartGain funkcióval automatikusan is megtehetjük: csupán nyomjunk rá a szép nagy zöld gombra, majd az 1 és/vagy 2 csatorna gombjára, majd ismét zöld gombra, majd próbáljunk meg akkora zajt csapni, ami az előadásban vagy felvételben a várható leghangosabb lesz. Az EVO 4 elég szépen, kényelmes ráhagyással beállítja nekünk a jelszinteket, és haladhatunk is tovább.
A jobb oldali gombokkal szépen beállíthatjuk a lehallgatást: a fentit aktiválva a fő potméter a bemenetek és a gép felőli visszajátszás arányát adja meg - amit kötelezővé tennék minden kártyán! - nyomva tartva pedig pannolhatjuk a bementeket, amennyiben sztereó forrásokat használunk. Az alsó gomb aktiválásakor a hangerőt állíthatjuk - itt sajnos nincs lehetőségünk külön beállítani a main kimenetet és a fejhallgatót, ráadásul mute gomb is csak a szoftveres felületen érhető el. Ezt úgy ellensúlyozták, hogy a fejhallgató csatlakoztatásakor a main kimenetek azonnal elnémulnak - nem rossz megközelítés, csupán szokatlan.
Amin pedig egy online közvetítés áll-vagy-bukik: az EVO 4 szépen kezeli a Loopback funkciót: egy külön szoftveres felületen megadhatjuk, hogy mely bementek, milyen mértékben menjenek a loopback csatornára, majd ezt azonnal kiküldhetjük a közvetítést végző szoftvernek, vagy külön rögzíthetjük egy DAW-ban.
Mindent összevetve jól összerakott darab, szokásos Audient minőségben szól be-és kifele, könnyen rááll az ember keze a funkciókra.

SR1

A következő lényegi elem a mikrofon: az SR1 egy teljesen új, saját gyártású nagymembrános kondenzátor mikrofon. Kitűnik a mezőnyből, hogy szuper-kardioid iránykarakterisztikával rendelkezik, így jóval kevésbé érzékeny a szoba akusztikájára és a külső zajokra, mint hasonló társai, ami főként podcastoknál, közvetítéseknél különösen jól veszi ki magát, ha nem kell olyan jellegű problémákkal küzdenünk, mint a gép ventillátora.

Hangját tekintve meglepően jó - a többi vetélytárs általában csak nagymembránosnak néz ki, itt viszont nincs becsapás. Ennek megfelelően erőteljesen jelentkezik a proxy-hatás, ahogy közelebb megyünk a mikrofonhoz, erőteljesen megjönnek a mélyek. Elsősorban szép telt beszédhanghoz, podcasthoz, voice-overhez, bizonyos énekhangokhoz tűnik ideálisnak. Az örök-kedvenc belépő mikrofon Audio-Technica AT2020 és AT2035 még mindig sokkal kiegyenlítettebb és rugalmasabb zenei feladatokra, így ha erre helyeződik a hangsúly, inkább rájuk adnám a voksomat.

SR2000 zárt fejhallgató

A szettben a lehallgatást az Audient szintén saját fejhallgatója szolgáltatja: egyszer, szokásos on-ear kialakítás, meglepően kényelmes és jól zár.

A hangját tekintve kicsit basszus-nehéz, de egészen szépen kirajzolja a részleteket - mindenképp ideális felvételek készítéséhez. Podcasthoz, játékhoz, zenehallgatáshoz pedig egyenesen tökéletes!

Mindent összevetve igen meggyőző az EVO Recording Pack - amennyiben nem bajlódnál a válogatással, ez egy olyan megoldást kínál, mely sok esetben tökéletesen kiszolgálhat. Azonban, ha már van egy kis rutinod és elszántságod, kicsivel nagyobb összegért egy erősebb összeállítást is tudunk egyedileg kínálni - ebben az esetben nyugodtan keress minket és kitaláljuk a számodra legelőnyösebb konfigurációt!

 
 


Nord Sample Editor 4
Immáron tényleg gyerekjáték a saját mintázott hangszínek készítése!