Itt a Wavestate 2.0!
Hatalmas frissítés érkezett - dedikált editor, saját minták támogatása!

A Korg Wavestate egy csaknem elfelejtett klasszikust hozott vissza közénk: a '90-es évek elején a Korg Wavestation egy meghatározó hangszer volt, mely megjelenésekor azonnal hatalmas visszhangot váltott ki köszönhetően semmihez sem hasonlítható hangszíneinek. A Wavestation az úgynevezett vektor szintézist alkalmazta, melyet a Sequential Circuits a Prophet VS hangszerében próbált először piacra dobni, amibe bele is bukott a cég - lehet kicsit túl korai volt még, de a Korg alig 4 évvel később hatalmas sikert ért el vele

A Wave Sequencing lényege, hogy az oszcillátor egy komplex egység, mely mintákból indul ki. Azonban nem egyetlen statikus mintát tudunk használni, hanem  több mintát fűzhetünk egymás után, melyek egy folyamatosan változó, áttűnő hangképet eredményez.

Ezen az örökségen indult el a nemrég kiadott Wavestate, de ott az egymás után űzött mintáknál lépésenként szabadon automatizálhatjuk a minták különböző paramétereit, így jóval komplexebb, organikusabb hatást érhetünk el. Most kijött a Wavestate 2.0 firmware, mely egy csaknem új hangszert kínál nekünk.

De mitől is olyan nagy dolog egy firmware update?


Wavestate 2.0 esetén egy nagyon jól integrált editor szoftver segíti a hangszer használatát és bővíti ki a lehetőségeket - tökéletesen leköveti a szintetizátoron minden paramétermódosítását, ahogy manapság ez elvárható. Ami viszont tényleg nagy dobás: az OLED kijelzőn az automatizációs sávok lépéseit tudtuk csak lekövetni, hogy időben hol tartanak, a tartalmukat viszont nem - immáron azonnal láthatjuk, hogy melyik layer esetén melyik lane-en milyen változások történnek a Timing, Sample, Pitch, Shape, Gate, Step Seq paramétereken.

Wavestate 2.0 esetén egy nagyon jól integrált editor szoftver segíti a hangszer használatát és bővíti ki a lehetőségeket - tökéletesen leköveti a szintetizátoron minden paramétermódosítását, ahogy manapság ez elvárható. Ami viszont tényleg nagy dobás: az OLED kijelzőn az automatizációs sávok lépéseit tudtuk csak lekövetni, hogy időben hol tartanak, a tartalmukat viszont nem - immáron azonnal láthatjuk, hogy melyik layer esetén melyik lane-en milyen változások történnek a Timing, Sample, Pitch, Shape, Gate, Step Seq paramétereken. 

Ezen túl természetesen az editálás is jóval egyszerűbb: villámgyorsan copy-paste-elhetünk mintákat, burkológörbe, LFO és filter beállításokat, valamint az effektekhez is jóval hatékonyabban férhetünk hozzá, akár létrehozhatunk saját effekt preset-eket is.

A másik nagy dobás a saját minták használata: a már felvett audio mintáinkat egyszerűen betölthetjük az editoron keresztül, beállíthatjuk a kezdő-és végpontokat, valamint meghatározhatjuk milyen billentyűkre/zónákra szeretnénk kiosztani - ezt követően a mintát használhatjuk egyszerűen sample playback módon az egész billentyűzeten, vagy felhasználhatjuk a wave sequencing egy elemeként is.

Maga a hangszer is finomabban működik: a Curve paraméterrel immáron megadhatjuk az is, hogy milyen crossfade-del váltson a különböző layerek között.

Meghallgatták a felhasználók kéréseit is: a Performance-level Hold (via SHIFT-ARP) tartja az épp lenyomott hangokat, felszabadítva a kezeinket csavargatásra, további hangszerekre. Elérhető immáron skála-mód is, mellyel a pitch lane automatikusan a megadott skálához és hangnemhez igazodik. Nem utolsó sorban jóval gyorsabb a presetek elérése - a kategóriákat közvetlenül az 1-16 gombokkal előhívhatjuk, így már csak pár csavarás, és el is értük a kívánt mintát, hangszínt.

Az update-et a System updaterrel tudjátok véghezvinni.

 
 

 


MODAL akciók a nyár végére!
Egyszerre két oldalról zörgetnek: áresés és nyereményjáték!